Arhivele lunare: februarie 2013

CARNE DE PUI CU CARTOFI LA CUPTOR

IMG_1208

Carnea de pui e dietetica, stiut lucru. Cartofii contin apa, amidon, proteine, fibre alimentare, vitamine; multe substante cu efect curativ se contin in coaja de cartof.  Metoda gatirii la cuptor e una din cele mai sanatoase. Ce mai asteptam? Sa gatim pui si cartofi cu coaja la cuptor.

INGREDIENTE (3 pers.):                                       Timp estimat – 10 min + 40 min

carne de pui – 3 buc.
cartofi – 6 buc.
curry, piper negru macinat, sare
ulei – 2 linguri
verdeturi

Scoatem pielea de pe carnea de pui (eu o fac mereu). Presuram cu curry, sare si piper si invelim fiecare bucata de carne in hartie de staniol.

IMG_1159
Spalam foarte bine cartofii si ii despicam felioare, fara a taia pana la capat (vezi imaginea).

IMG_1160

Ii punem intr-o tava de cuptor si ii stropim cu ulei. In aceeasi tava (sau separat) punem si bucatile de pui invelite in staniol. Dam la cuptor (190 grade) pentru 40 min.

IMG_1215

Servim pe un platou carnea eliberata de staniol impreuna cu cartofii, presuram cu verdeata preferata. Pofta buna!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

TORT CUSMA LUI GUGUTA

IMG_0996    IMG_1003

Cine nu a mancat niciodata acest tort sa ridice mana! Pofticiosii sa se inspire si sa-l gateasca, iar   pofticiosii care nu sunt in stare – s-o roage pe mama/sotia/sora. Rafinatetea cremei si dulcele-acrisor al visinelor produc o explozie de sentimente, vrei sa mananci portie dupa portie; dieta se amana pentru inca o zi…

INGREDIENTE:
pentru aluat
faina – 500 gr
unt (sau margarina) – 200 gr
smantana – 200 gr
praf de copt (sau bicarbonat) – 7 gr
zahar – 2 linguri
sare
pentru crema:
smantana – 1 l
pudra de zahar – 250 gr

visine din conserve (fara samburi) pentru implutura – 600 gr

MOD DE GATIRE:
Amestecam faina cu sarea si zaharul.  Intr-un alt bol amestecam bicarbonatul de sodiu cu smantana si turnam peste faina.Untul (sau margarina) il taiem bucatele mici si il adaugam deasemenea peste faina.

IMG_0690

Amestecam compozitia pana la omogenizare si dam aluatul la frigider (pentru circa o ora), invelindu-l in pelicula de bucatarie.
Taiem 1/3 din aluat si il intindem pe masa de lucru cu un sucitor (restul va ramane in frigider), incercand sa dam foii forma dreptunghiulara.  Taiem fasii cu dimensiunile 30 cm X 6 cm si aranjam pe ele visinele (scurse in prealabil) in sir indian, unim marginile ciupindu-le.

IMG_0699    IMG_0700

Rulourile obtinute in asa fel le aranjam pe o tava tapetata cu hartie de copt (vom avea nevoie de doua tave) cu ciupitura in jos. Facem rulouri pana terminam tot aluatul (trebuie sa va iasa cam 16 bucati) si le dam la cuptorul preincalzit (175 grade) pentru 20 minute.

IMG_0705

Le lasam sa se racoreasca si pregatim crema.
Preparam pudra de zahar cu ajutorul rasnitei de cafea.

IMG_0769

Mixam 1 l de smantana cu pudra de zahar.

IMG_0774

Luam un platou destul de lung pe care sa incapa rulourile cu visine si trecem la „constructia piramidei” – aranjam 5-6 rulouri unul langa altul si acoperim cu crema.

IMG_0793

Urmatoarele  straturi vor contine cu 1-2 rulouri mai putin decat precedentele. Si asa pana terminam toate rulourile din „dotatie”. Punem in frigider pentru min 8 ore.

IMG_0807

E un tort destul de mare, asa ca il puteti face pentru serbarile, la care ati invitat mai multi oaspeti. Daca aveti meniul complex si credeti ca nu veti reusi cu tortul, va sugerez sa pregatiti rulourile cu visine cu 2 zile inainte si sa le pastrati la rece, iar in ajunul mesei festive va ramane doar sa il „inchegati”. Va garantez complimente din partea oaspetilor.

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

CIORBA CU SFECLA

IMG_0968    IMG_1243

Sfecla este folosita in alimentatie din antichitate (este mentionata intr-un papir babilonez). Contine proteine, glucide, fibre alimentare, vitamine si saruri minerale, potasiu, fier, fosfor si calciu. E oportun sa mentionam ca sfecla rosie alimentara contine mult zahar si din acest motiv persoanele, ce sufera de diabet zaharat, trebuie sa fie atente la dozele consumate. Sa gatim impreuna ciorba de sfecla.

INGREDIENTE:                                         TIMP ESTIMAT – 40 min

sfecla – 3-4 buc. (depinde de marime)
ceapa – 1 buc.
morcov – 1 buc.
cartofi -2-3 buc.
rosii – 2 buc.
ulei – 3-4 linguri
sare, verdeturi

MOD DE GATIRE:

IMG_0737

Taiem ceapa si morcovul cuburi, le calim in cateva linguri de ulei intr-o cratita antiaderenta. Taiem si sfecla, deasemenea cuburi (eu am folosit sfecla deja fiarta). Inabusim totul cateva minute.

IMG_0741

Adaugam  cartofii curatiti de coaja si taiati cuburi nu prea mari, rosiile taiate felii. Turnam apa, saram si asteptam sa deie in clocot. Acum facem focul mai mic si asteptam sa se gateasca toate ingredientele (cam 15 minute). Inainte de a lua de pe foc ajustam de sare (la dorinta inacrim cu bors acru sau sare de lamaie) si punem verdeturile, dupa care stingem focul.

IMG_0755

Daca nu tinem post putem servi cu o lingura de smantana.

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

COSULETE DIN FOIETAJ CU FRUCTE

IMG_1228    IMG_1216

Numai sa le vezi iti lasa gura apa. Va propun sa le gatiti acasa si sa-i bucurati pe cei dragi cu aceste cosulete din aluat foietaj. O sa va convingeti ca se fac foarte usor si le veti include in cartea personala de bucate.

INGREDIENTE:                              TIMP ESTIMAT – 25-30 min

foaie de aluat foietaj – 1
mar – 1
stafide -30 gr.
miez de nuca – 4-5 buc.
zahar – 2 linguri
nucsoara
iaurt sau magiun deschis la culoare (optional)

MOD DE GATIRE:

IMG_1137

Mai intai pregatim umplututa – spalam un mar, il curatim de samburi si il taiem cubusoare, apoi il punem intr-o craticioara cu putina apa si 2 linguri de zahar.

IMG_1144

Lasam la foc 3-4 minute dupa ce da in clocot (merele trebuie doar sa se inmoaie nitel, fara ca sa se transforme in terci). Le scurgem de compot si adaugam la ele stafidele oparite in prealabil si scurse bine, miezul de nuca maruntit, putina nucsoara.

IMG_1166

Compozitia se leaga foarte putin, deacea propun sa adaugati cateva linguri de iaurt dens sau magiun de culoare mai deschisa (de mar, de exemplu).
Acuma ne vom ocupa de aluat. Eu cumpar aluatul foietaj deja intins (in comert gasim foi atat rotunde, cat si dreptunghiulare), daca nu aveti asemenea posibilitate  – intindeti aluatul, incercand sa dati foii forma cat mai dreptunghiulara. Taieti patratele (eu am optat pentru formatul 9 cmX9 cm). Si aici urmeaza partea, care este mai greu de explicat, decat de facut. Va propun sa urmariti imaginile cu atentie.

IMG_1176    IMG_1178

IMG_1179    IMG_1194
Facem incizii de-a lungul bordurilor cam la 0,5 cm distanta de bord. Aducem colturile in partea opusa, lipind bine aluatul pe colturile mentionate.
Dam la cuptorul preincalzit (200 grade) pentru 10 minute sau pana se rumenesc cosuletele.

IMG_1248

Dupa care le scoatem din cuptor si lasam sa se raceasca. Umplem cu compzitia pregatita in prealabil doar inainte de a servi. Daca ne punem imaginatia in miscare putem inventa diverse umpluturi,asa ca la diferite sarbatori sa aparem cu cosulete „noi”.

IMG_1216

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

CLATITE CLASICE

IMG_1059    IMG_0939

Nu stiu daca este vre-o gospodina, care nu stie sa gateasca clatite. Exista diverse versiuni de aluat, diverse umpluturi – de la dulci la … mai putin dulci. Si totusi am hotarat sa va impartasesc reteta mea (pe care o am de la vechea prietena si ex-vecina Lucia Beldiman), poate va vine pofta sa gatiti pentru persoanele dragi.

INGREDIENTE:                     TIMP ESTIMAT: circa 1 ora

oua – 3 buc.
lapte – 0,5 l
faina – 250-300 gr
ulei -2 linguri
sare, zahar
MOD DE GATIRE:

IMG_0754

Cineva prefera sa faca aluatul pentru clatite dupa metoda veche, folosind telul sau chiar lingura de lemn. Ei iata ca eu folosesc mixerul si astfel imi usurez considerabil munca. Unica conditie este de a lasa aluatul sa se odihneasca cel putin 30 minute dupa ce a fost mixat (astfel evitam formarea gaurelelor in clatite).

IMG_0749    IMG_0751

Deci, batem ouale cu sarea si zaharul, apoi adaugam cate putin lapte si faina, alternandu-le. Consistenta aluatului o putem modifica, adaugand faina sau lapte, totul depinde de cat de groase sau subtiri preferam sa fie clatitele.

IMG_0757

Cum am mai zis, lasam sa se odihneasca, dupa care turnam o lingura de ulei in aluat si alta in tigaia in care vom gati clatitele (numai la inceput). Si aici incepe munca adevarata – o ora in fata aragazului. Dar se merita, credeti-ma pe cuvant!

IMG_0760

100_8203    100_8925

Eu am umplut o parte din  clatite cu nutella si alta parte cu magiun. Va urez succese la gatit!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

Ficat de pui ca la Venetia

IMG_0920

Ficatul in general prezinta caracteristici nutritionale cu un continut inalt de proteine (20%), vitaminele A si B, un continut major de fier si o prezenta relativ joasa de grasimi (5%) – 100 gr de ficat contine 140 calorii.
Astazi va propun sa gatim impreuna „Ficat de pui ca la Venetia”.  Vom avea nevoie de:

INGREDIENTE (3 pers.):                             TIMP ESTIMAT – 20 min

ficat de pui – 500 gr
ceapa – 2-3 bucati mari
ulei – 3-4 linguri
otet de vin alb – 2 linguri
sare, piper

Dupa cum se vede din lista ingredientelor mancarea este simpla (asa cum imi place mie sa fie), deci, sanatoasa.
Tocam ceapa julien. Ficateii ii spalam si ii taiem in 2-3 parti.

IMG_0864    IMG_0873

Punem ceapa la calit in cateva linguri de ulei. Atentie la foc – trebuie sa fie mediu-mic. Dupa 5 minute punem capacul, sa se inabuse mai bine si mai tinem pe foc inca 5 minute, dupa care adaugam otetul. Acuma e randul ficateilor sa mearga in tigaie, peste ceapa.

IMG_0878

Marim focul si, amestecand intr-una, asteptam ca ficateii sa isi schimbe culoarea (de obicei 5 min). Avem grija sa nu depasim acest timp – la o prelucrare termica mai indelungata ficatul are tendinta de a se intari. Saram, piparam si servim cu pireu de cartofi (daca este cineva care nu stie cum se gateste pireul de cartofi promit sa postez reteta mai tarziu).

IMG_0910

Sa aveti pofta!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

FRESH DE FRUCTE

IMG_0292

Corpul uman are nevoie de vitamine pe tot parcursul anului, deci, un fresh de fructe este binevenit oricand. Daca fructele si legumele proaspete ne alimenteaza cu vitamine si minerale, atunci consumul lor in forma lichida duce la o asimilare rapida de catre organism – in doar 15 minute toate vitaminele si mineralele sunt „disponibile”.

INGREDIENTE (2 pers.):                                                           TIMP ESTIMAT – 5 min

mar – 1
portocale  – 2
kiwi – 2
lapte

MOD DE GATIRE:

IMG_0285

Curatam marul de coaja si seminte, decojim fructul de kiwi si taiem totul bucati de marime potrivita. Decojim si portocalele si le dividem in felioare.  Punem totul in blender si voilà! Fresh de fructe! Daca va iese prea des ca si consistenta adaugati lapte.
Sa fiti sanatosi!

PUI CU LEGUME

IMG_0729

Carnea de pui este dietetica, iar cea inabusita cu legume este extrem de buna si sanatoasa. Stim cu totii ca, carnea in general este un izvor de proteine, aminoacizi esentiali, fier si vitamina B12. Iar legumele inabusite ajuta la digestie. Deci, sa pregatim carnea de pui cu legume.

INGREDIENTE (4 pers.):                                                             TIMP ESTIMAT – 40 min

carne de pui – 4 bucati (500 gr)
ceapa – 2 bucati mari
morcov – 2 bucati mari
telina – 1 tulpina
rosii – 3 bucati
dovlecei – 2 bucati (400 gr)
ulei – 4-5 linguri
usturoi – 2-3 catei
sare, piper

In primul rand  spalam toate legumele si le taiem : ceapa julien, morcovul rondele, rosiile cuburi mari, dovleceii trunchiulete de 5 cm, pe care le despicam in patru, telina cam de 1 cm.

IMG_0708

Scoatem pielea de pe bucatile de pui (e mai sanatos fara). Intr-o tigaie adanca (wok) calim uleiul si punem  puiul la prajit pana se rumeneste nitel.

IMG_0713

Dupa care adaugam ceapa si morcovul (sunt doua alimente dure, care necesita o prelucrare termica mai indelungata) si inabusim sub capac vre-o 5 minute.

IMG_0718

Dupa aceasta adaugam telina, dovleceii si rosiile. Saram, piparam, amestecam, punem capacul si continuam sa inabusim totul pana legumele devin moi.

IMG_0719

Cu 2-3 minute inainte de a fi gata adaugam usturoiul maruntit.
Sa aveti pofta!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

PASTE CU SOS DE TON

IMG_0681

Si aceasta reteta e foarte simpla. Cu eforturi si produse minime veti primi placerea de a gusta un pranz/cina pe cinste. Deci, aveti nevoie de…

IGREDIENTE (2 pers.):                 TIMP ESTIMAT – 20 min

ton din conserve – 80 gr
suc de rosii – 250-300 ml
masline fara samburi – 10-15
capperi – 1 lingura
usturoi – 2 catei
sare, piper
cascaval ras (grana sau parmezan)

IMG_0672

Mai intai de toate punem la fiert apa pentru paste. Taiem maslinele rondele si capperi in doua. Dupa care taiem ceapa cubulete si o  punem la calit in uleiul, pe care l-am scurs din cutiuta cu ton (putem folosi ulei „curat” de olive, dar cand va trebui sa adaugam tonul in sos, uleiul din cutiuta va trebui sa-l aruncam, pentru a evita o mancare prea grasa).

IMG_0674

Imediat ce s-a calit ceapa turnam sucul de rosii peste ea si imediat toate celelalte ingrediente: tonul maruntit, maslinele taiate rondele, capperi taiati in jumatate, sare, piper. Lasam sa fiarba la foc incet 5 minute, adaugam usturoiul maruntit, mai lasam un minut si stingem focul. Intre timp ar trebui sa avem pastele deja fierte. Deci, turnam pastele peste sos, tinem impreuna pe foc 1-2 minute, dupa care stingem focul si servim in farfurii adanci, presurand si putin cascaval ras.
Pofta buna!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

SALATA CU SOMON

IMG_0369

O explozie de culori si vitamine. Bucurie pentru trup si suflet. Putine calorii. Ce mai asteptam, sa gatim aceasta salata light!

INGREDIENTE:                                                             TIMP ESTIMAT – 15-20 minute

somon proaspat – o felie
frunze de salata iceberg
mozzarella
rosii cherry
kiwi
ulei de masline

MOD DE GATIRE:

IMG_0735    IMG_1593

Fierbem felia de somon in decurs de 2-4 minute, o scoatem din apa, o curatma de piele si oase, o rupem bucatele. Spalam frunzele de salata, le uscam si le rupem. Rosiile le spalam si se taiem in doua sau in patru (depinde de marime). Taiem mozzarella cuburi. Fructul de kiwi il curatim de coaja, il taiem rondele si in patru. Adunam toate ingredientele intr-un bol, saram si adaugam ulei de masline.

Serviti cu placere!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

floricacuisine

Welcome to my cuisine! Let's cook!

Evelina's Food

Rețete gustoase și sănătoase!

OSPĂȚ VEGAN

Bucate vegan pe gustul tău, un adevarat ospăț

EMY'S KITCHEN

BUCATARIA EMILIEI

Gustosel

Descoperă bucuria de a găti acasă!

blog cu sare si piper

Un blog pentru toti cei pasionati de bucatarie, retete rapide, bucate gustoase si sanatoase

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.