Arhivele lunare: iulie 2013

ARIPIOARE DE PUI LA GRATAR

IMG_7476

Aripioarele de pui la gratar sunt preferate de foarta multa lume. Astazi vom vedea cum sa marinam carnea pentru aceasta specialitate ca sa obtinem un gust de zile mari.

INGREDIENTE:

aripioare de pui
ceapa
rosii
vin alb
rzomarin, salvie
coriandru, piper negru, sare

MOD D GATIRE:

Spalam aripioarele, le saram si le piparam. Taiem ceapa rondele nu prea fine, la fel procedam si cu rosiile.

IMG_7468

Luam o cratita sau un bol si aranjam un strat de aripioare, peste ele – un strat de ceapa si unul de rosii. Condimntam cu acele de rozmarin, frunzele de salvie (proaspete sau uscate) si semintele de coriandru.

IMG_7469

Continuam pana cand folosim toata carnea. La sfarsit turnam un pahar de vin alb si lasam la rece pentru cateva ore.

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

PRAJITURA CU MAGIUN (GEM SAU DULCEATA)

IMG_7462    IMG_7460

Aceasta prajitura vine din copilaria fiecaruia din noi – ne-o gateau mamele sau bunicile cu toata dragostea lor. Zilele acestea mi-a venit gustul de draga de prajiturica si am hotarat s-o gatesc. Impart reteta cu tine 🙂

INGREDIENTE:

faina – 400 gr
ulei – 100 ml
zahar – 100 gr
magiun, gem sau dulceata – 150 gr
oua – 2 buc.
zahar vanilat – 1 pliculet
bicarbonat – 1 lingurita (stins in otet) sau praf de copt – 1 pliculet
sare

MOD DE GATIRE:

Batem ouale cu zahar si adaugam bicarbonatul stins intr-o lingura de otet (daca folosim praful de copt il vom cerne impreuna cu faina). Adaugam uleiul, sare pe varf de cutit si putin cate putin – faina cernuta si vanilina.

IMG_7414    IMG_7420

Framantam aluatul, dupa care il dividem in doua parti egale. O parte o intindem cu sucitorul si o punem in tava de cuptor (nu ungem tava pentru ca aluatul contine destul ulei ca sa nu se prinda), iar cealalta parte o invelim in pelicula de bucatarie si o punem in congelator pentru 30-40 min.

IMG_7424

Ungem aluatul din tava cu un  strat de magiun, iar deasupra radem aluatul scos din congelator, folosind razatoarea. Dam la cuptorul preincalzit (180 grade C) pentru 35 min.

IMG_7435    IMG_7457

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

PREPARAM CARNEA DE PORC PENTRU GRATAR

IMG_7473

Specialiştii susţin că varietăţile de carne procesată sau prăjită conţin substanţe nocive. Acestea se formează atunci cand produsul este expus la temperaturi ridicate şi pătrund în mâncarea preparată la cărbuni. De aceea, pentru a preveni astfel de probleme, specialiştii ne recomandă să punem mai întâi carnea la marinat şi să adăugăm condimente bogate în antioxidanţi (rozmarin, cimbru, coriandru), care au capacitatea să elimine 87% din cantitatea substanţelor nocive, care se formează în timpul prăjirii.Si acum sa aducem informatii mai concrete.

INGREDIENTE:

muschi de porc – 500 gr
rosii proaspete – 1-2 buc.
ceapa – 1-2 buc.
vin  – 1 pahar
rozmarin – 1-2 crengute
seminte de coriandru – 2 lingurite
sare, piper

MOD DE GATIRE:

Spalam carnea, o taiem cuburi (eu am cumparat-o gata taiata), o saram si o piparam. Curatam ceapa si o taiem rondele, procedam la fel si cu rosiile.

IMG_7472

Luam un vas (o cratita sau un bol de ex.) si punem pe fund un strat de carne, pe care il acoperim cu rondele de ceapa, rosii, ace de rozmarin si seminte de coriandru. Deasupra mergem cu un alt strat de carne si aceleasi condimente. Diluam vinul cu putina apa (dar putem folosi si vin curat) si turnam peste toate componentele din cratita. Punem un capac si lasam la rece pentru cateva ore (deseori se lasa peste noapte).

IMG_7474    IMG_7475

Sa aveti o petrecere frumoasa in compania celor dragi!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

SALATA DE OREZ sau OREZ RECE

salata cu orez

orez rece

Salata de orez este o mancare consumata traditional in Italia in timpul stagiunii calde si este cunoscuta mai mult cu numele de „orez rece”, in analogie cu „pastele reci”, reteta carora o puteti gasi deasemena pe blog (http://blogcusaresipiper.com/2013/05/14/paste-reci-sau-salata-din-paste/).
Dupa cum va puteti da seama ingredientul de baza al acestei mancari este orezul (basmati sau alte soiuri de orez care isi pastreaza forma integra dupa fierbere). Cat priveste celelalte ingrediente  – acestea pot fi din cele mai diverse, totul depinde de gustul, fantezia si preferintele alimentare ale fiecaruia: vegetarienii vor alege varianta cu legume iar carnivorii pot combina legumele cu crenvursti sau peste din conserve.

INGREDIENTE (pentru 4 pers.):                                                     TIMP ESTIMAT – 25 min

orez – 300 gr
mozzarella – 250 gr
rosii – 2-3 buc.
masline – 12-15 buc.
cappere – 10 buc.
patrunjel – 4 fire
ulei – 3-4 linguri
sare, piper, oregan

Fierbem orezul in apa putin sarata si il scurgem cand devine „al dente”, il clatim cu apa rece, il transferam intr-un bol si il amestecam cu uleiul, pentru a evita lipirea grauncioarelor. Taiem mozzarella si rosiile cubulete, maslinele – rondele, tocam capelele si patrunjelul. Unim toate ingredientele intre ele, saram, piparam si presuram oregan. Amestecam si servim.

IMG_6984    IMG_6985

IMG_6986

Este o idee minunata de a lua aceasta salata la servici, pentru a o consuma in calitate de pranz, sau intr-o excursie.

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

TARTINE CU SOMON AFUMAT

IMG_6515

Aceste bijuterii culinare fac cinste nu numai unei mese putin pretentioase la iarba verde, ci si unei cine de sarbatoare, unde fata de masa si serviciile din portelan sunt obligatorii. Simplitate in combinatie cu rafinatete – doua caracteristici principale cand merge vorba despre somonul afumat pe o felie de paine.
Cum sa facem tartinele? Luam cateva felii de paine (tot atatea cate felii de somon), preferabil integrala. Asternem pe fiecare din ele cate o felie de somon afumat, decoram cu rondele de lamaie si marar. Nimic mai simplu.

IMG_6507

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

PLACINTE DIN ALUAT FOIETAJ

IMG_7447    IMG_7445

Trebuie sa recunoastem, ca odata cu aparitia in comert a aluatului foietaj viata gospodinelor a devenit mai usoara si mai vesela. Aceasta minune de produs alimentar a redus considerabil timpul petrecut in bucatarie, a diversificat mesele de sarbatoare (si nu numai) cu bucate dulci si sarate: placinte, cornulete, prajituri, cosulete cu fructe si creme. Trebuie sa va spun, ca o parte considerabila a vizitatorilor acestui blog au cautat retete din aluat foietaj (si au gasit! 🙂
https://blogcusaresipiper.wordpress.com/category/desert/copturi-din-aluat-foietaj/- este linkul la care se gasesc retetele din foietaj.
La aceasta adresa puteti gasi reteta unui drob de carne in aluat foietaj:
https://blogcusaresipiper.wordpress.com/2013/05/04/drob-din-carne-tocata-si-branza-de-vaci-ricotta/
In continuare va propun sa facem impreuna placintele cu ricotta (sau branza de vaci).

INGREDIENTE:                                       TIMP ESTIMAT – 30 minute

aluat foietaj – 1 foaie dreptunghiulara (275 gr)
ricotta (branza de vaci) – 250 gr
ou – 1 buc.
lapte – 1 lingura
sare

MOD DE GATIRE:

Desfacem aluatul foietaj si il taiem patrate de marimea dorita. Amestecam ricotta cu oul, saram si amalgamam.

IMG_7437    IMG_7440

Pe fiecare patrat de aluat punem cate o lingura de ricotta (avem grija sa centram umplutura pentru a nu „murdari” bordurile, de altfel nu le vom putea lipi). Impreunam doua  laturi opuse, inchidem placinta si presam usurel marginile. Aranjam placintelele obtinute pe tava de cuptor captusita cu hartie de copt distantate (in cuptor aluatul va creste in volum). Ungem suprafata placintelor cu lapte si dam la cuptorul preincalzit la 200 grade pentru 20 minute sau pana se rumenesc.

IMG_7443    IMG_7444

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

BRUSCHETTE CU ROSII

IMG_7407

Bruschetta este o specialtate tipica italiana, care a luat nastere in sec.XV in calitate de gustare servita in camp de catre taranii agricultori. Feliile de paine rustica erau coapte la foc, stropite cu ulei de masline, frecate cu usturoi si consumate. Celelalte ingrediente au venit mai tarziu – astazi bruschetta este imbogatita cu legume, carne, carnaciori, cascaval etc.
Bruschettele sunt servite ca si aperitiv, mai ales la natura. Inainte de a pune carnea pe gratar puneti cateva felii de paine, atat cat sa va serviti toti prietenii cu o bruschetta pe cinste!
In acest articol va propun reteta de bruschetta cu rosii si busuioc.

INGREDIENTE:

paine rustica sau baguette – 10 felii
rosii – 2 bucati
usturoi – 2 catei
frunze de busuioc – 4-5 buc. (sau varianta uscata)
ulei de masline – 2-3 linguri
sare, piper

MOD DE GATIRE:

Feliem painea cu grosimea de 0,5 – 1 cm si o prajim pe ambele laturi fara ulei (la gratar, in cuptor sau intr-o tigaie antiaderenta). Frecam fiecare felie cu usturoi.

IMG_7396    IMG_7400

Pregatim rosiile, si anume – le taiem cubulete nu prea mari, le punem intr-un bol si le amestecam cu busuiocul tocat, sare si piper.

IMG_7399

Fiecare felie de paine o stropim cu putin ulei de masline si o acoperim cu salata de rosii. Deasupra mai stropim odata cu ulei. Servim imediat.

bruschetta

bruschetta

Ce tipuri de bruschette ati vrea sa mai cunoasteti?

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

RULOU DIN PIEPT DE CURCAN

IMG_7151    IMG_7158

Carnea de curcan  este o sursă bogată de acid folic, vitamine şi minerale care menţin la niveluri scăzute colesterolul, ajută la buna funcţionare a sistemului nervos, stimulează sistemul imunitar, reglează tensiunea arterială. Bogată în vitamina B1 şi fier,  carnea de curcan este recomandată de medicii pediatri copiilor pentru o bună dezvoltare. Vitamina B6 şi vitamina B3 prezente în carnea de curcan sunt esenţiale pentru producerea de energie în organism. Curcanul este o sursă foarte bună de proteine, de seleniu, vitamina B6 şi de aminoacizi. Consumul cărnii de curcan menţine nivelul insulinei la niveluri normale pentru o perioadă mai lungă, ceea ce înseamnă că ni se face foame mai greu. Si, in sfarsit, curcanul este considerat a avea proprietăţi care generează buna dispoziţie. Conţine triptofan care, la rândul lui, generează serotonina, un neurotransmitor care îmbunătăţeşte starea de bine a celui care consumă carnea de curcan.
Vedeti cate beneficii? Haideti sa gatim imediat niste rulouri din piept de curcan.

INGREDIENTE:

Piept de curcan – 4 felioare
dovlecei – 1 buc.
rozmarin, ulei, sare, piper

In primul rand ne vom ocupa de dovlecel, si anume il vom spala, usca si taia fasii de-a lungul. Infierbantam o tigaie antiaderenta si gatim fasiile de dovlecel pe ambele parti fara ulei.

IMG_7137    IMG_7138
Feliile de carne le batem,  le saram, le piparam si le presuram cu àcele de rozmarin. Pe fiecare bucata de carne aranjam cate o felioara de dovlecel, rulam si prindem cu o scobitoare pentru a evita deformarea ruloului.

IMG_7141    IMG_7143

Luam o tava de cuptor, o ungem cu foarte putin ulei, aranjam rulourile obtinute, le stropim cu ulei si dam la cuptorul preincalzit (180 grade C) pentru 25-30 minute.
Putem servi rulourile noastre cu cartofi, pe care ii vom gati in aceeasi tava cu carnea.

IMG_7144    Rulouri de curcan

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

TIRAMISù CU ANANAS

IMG_7082

Despre cum se face tortul Tiramisù in varianta sa clasica am vorbit intr-un articol precedent (https://blogcusaresipiper.wordpress.com/2013/05/22/tort-tiramisu/).  Dar stim cu totii, ca variantele clasice in orice domeniu pot fi modificate. Este si cazul tortului Tiramisù. Deci, sa vedem cum putem obtine un Tiramisù gustos fara cafea. Trebuie sa va previn ca am injumatatit dozele de ingrediente, atat cat sa gustam in trei persoane. Daca aveti oaspeti sau sunteti foarte pofticiosi dublati dozele de mai jos.

INGREDIENTE:

biscuiti savoiardi (piscoturi) – 150 gr
oua – 2 buc.
zahar – 2 linguri
mascarpone – 150-180 gr
ananas din compot – 1 conserva
sare

MOD DE GATIRE:

Spargem ouale si punem albusurile si galbenusurile in boluri separarte. Batem galbenusurile cu zahar, iar albusurile cu un pic de sare pana devin pufoase. La galbenusuri adaugam mascarponele si omogenizam. Unim aceste doua creme si amestecam foarte atent de jos in sus.

IMG_7048    IMG_7051

IMG_7052    IMG_7053

Intr-un vas dreptunghiular de sticla  sau ceramica (direct in el vom servi tortul) aranjam biscuitii savoiardi inmuiati in compotul de ananas (eu am optat pentru o alta varianta de prezentare – am captusit un bol cu pelicula in care am aranjat straturile de savoiardi). Acoperim cu crema de ou si mascarpone si aranjam bucatele de ananas feliat. Continuam pana la terminarea ingredientelor, dar cu un strat de crema daca facem tortul in vasul in care va fi servit. In acest moment nu ne ramane decat sa il dam la rece pentru cel putin 6 ore. Daca folosim drept recipient bolul captust cu pelicula ultimul strat va fi acel de savoiardi, iar cateva linguri de crema vom lasa deoparte.

IMG_7056    IMG_7058

IMG_7060

Dupa 6 ore aceasta a doua varianta de prezentare a tortului se scoate din frigider si se transfera pe un platou de servit (acoperind bolul cu platoul si intorcandu-l cu susul in jos). Ungem  cu crema ramasa, decoram cu fructe si servim.

IMG_7085

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

GHIVECI CU CIUPERCI

IMG_6638

Nutritionistii spun ca ciupercile, aceste adevarate mici minuni care rasar din pamant, pot inlocui cu succes carnea, mai ales ca au gustul si toate celelalte calitati ale carnii, fara colesterol, insa. 
Ciupercile sunt bogate in proteine, minerale ca fierul, potasiul, cuprul, zincul, seleniul, magneziul, fosforul si calciul, acid folic si contin vitamine, precum A, B1, B2, C, fiind si singura sursa vegetariana de vitamina D. Pentru diabetici, ciupercile pot fi un aliment ideal si asta datorita insulinei naturale si enzimelor care ajuta la decompunerea amidonului din alimente.
Iar vinetele sunt o adevarata hrana pentru creier si constituie o sursa importanta de antioxidanti. Ele ajuta la o functionare mai buna a sistemului cardiovascular si protejeaza imporiva radicalilor liberi.
As putea continua sa laud aceste legume, dar mai bine sa gatim ceva gustos din ele – un ghiveci.

INGREDIENTE (2 pers.):

ceapa – 1 buc. mare
morcov – 1 buc. mare
vanata – 1 buc.
ciuperci – 400-500 gr
usturoi – 2 catei
ulei – 3-4 linguri
sare, piper

MOD DE GATIRE:

Tocam vanata cuburi, o saram si o lasam sa se scurga de lichidul amarui. Tocam si ceapa cuburi, iar morcovul – rondele si le calim in cateva linguri de ulei. Dupa care adaugam vanata scursa bine, amestecam si inabusim impreuna vre-o 5-10 minute.

IMG_6628    IMG_6630

In acest rastimp tocam si ciupercile spalate si le punem in tigaie peste celelalte legume. Saram, piparam si lasam la foc inca 10 minute, amestecand periodic.

IMG_6633

Spre sfarsit adaugam si usturouil maruntit. Servim cald sau rece, e gustos oricum. Pofta buna!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

floricacuisine

Welcome to my cuisine! Let's cook!

Evelina's Food

Rețete gustoase și sănătoase!

OSPĂȚ VEGAN

Bucate vegan pe gustul tău, un adevarat ospăț

EMY'S KITCHEN

BUCATARIA EMILIEI

Gustosel

Descoperă bucuria de a găti acasă!

blog cu sare si piper

Un blog pentru toti cei pasionati de bucatarie, retete rapide, bucate gustoase si sanatoase

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.