Arhivele lunare: octombrie 2013

VARZA DE BRUXELLES CU SUNCA AFUMATA

IMG_1795

Ador varza de Bruxelles.
Inafara de vitaminele K si C, fibrele, acidul folic, vitamina A, manganul, potasiul, fierul, fosforul, proteinele, cuprul sau calciul sunt si ele prezente in cantitati suficiente pentru a face din micuta varza de Bruxelles un aliat puternic (cititi mai multe pe http://www.dietetik.ro/varza-de-bruxelles/1360.html).
Reteta pe care v-o prezint astazi este foarte usor de executat.

INGREDIENTE:                                                    TIMP ESTIMAT – 30 min

varza de Bruxelles – 500 gr
sunca afumata – 200 gr
ceapa – 1 buc.
cascaval ras ( de ex. parmezan) – 2 linguri
ulei – 3-4 linguri
sare, piper

MOD DE GATIRE:

Curatam varza de frunzele externe, o spalam si o punem la fiert intr-o cratita cu apa clocotita si putin sarata. Peste 15 minute ar trebui sa fie gata „al dente”.

IMG_1779    IMG_1785

Intre timp tocam ceapa si o calim in cateva linguri de ulei, iar cand devine translucida adaugam sunca tocata pai (cu latimea de 0,5 cm). Peste 5 minute adaugam varza de Bruxelles fiarta si scursa de apa. Inabusim impreuna 5-10 minute, saram si piparam. La sfarsit adaugam cascavalul ras cat mai mascat.
La dorinta putem adauga si un catel de usturoi tocat.

IMG_1786    IMG_1788

IMG_1789    IMG_1790

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

DESERT CU ALUAT FOIETAJ SI NUTELLA

IMG_2338

Judecand dupa statisticile acestui blog, dar si dupa propriile mele preferinte, am constatat ca aluatul foietaj are priza la consumator! Astazi va propun un desert facut cu aceasta minunata coca, si anume – o rulada cu nutella. Stiati ca se face in doar cateva minute?

INGREDIENTE (pentru 4 pers.):                                    TIMP ESTIMAT – 20-25 min

aluat foietaj – 1 foaie
nutella – 3-4 linguri
nuci – 3-4 jumatati
lapte – 1 lingura

MOD DE GATIRE:

Ungem foaia de aluat cu nutella, deasupra presuram miezul de nuca faramitat, rulam si prindem usurel extremitatile. Asternem hartie de copt pe tava de cuptor, asezam rulada obtinuta, o ungem cu lapte si o dam la cuptorul preincalzit (200 grade pentru 15-20 minute).
Simplu, rapid si gustos!

IMG_2314    IMG_2322

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

SARMALE IN FOI DE VARZA

IMG_2289[1]

Sarmalutele ocupa un loc de cinste in meniul nostru national alaturi de mamaliguta, placinte, piftie, cozonac si multe alte bucate traditionale. Se gatesc mai mult la sarbatori, dar daca iti vine o pofta incontrolabila – se fac si in celelalte zile 🙂
Pe paginile acestui blog puteti gasi reteta sarmalelor in foi de vita pe care v-am prezentat-o anterior si care se afla in topul celor mai populare (http://blogcusaresipiper.com/2013/05/15/sarmale-in-foi-de-vita-de-vie/). Astazi propun atentiei voastre sarmalutele in foi de varza.

INGREDIENTE:

carne tocata mixta (porc si vita) – 400 gr
orez – 250 gr
ceapa – 1-2 buc.
morcovi – 2-3 buc.
telina – 1 tulpina
pasta de rosii – 3-4 linguri
suc de rosii (bulion) – 200 ml
o varza proaspata de marime medie
sare, piper
ulei – 5-6 linguri

MOD DE GTIRE:

Luam o varza medie si nu foarte „deasa” (in caz contrar va avea foile prea dure si le vom manui cu mare greu). O spalam si desprindem foile, dupa care le punem la fiert in apa clocotita pentru cateva minute (foile ar trebui sa se inmoaie in asa fel, incat sa putem „impleti” sarmalele).

IMG_2260[1]

Daca avem varza murata o punem in apa rece pentru cateva ore bune ca sa ii mai scoatem din sare si acreala (apa trebuie schimbata periodic).
Pregatim umplutura ca si pentru sarmalele in foi de vita-de-vie (vezi link-ul http://blogcusaresipiper.com/2013/05/15/sarmale-in-foi-de-vita-de-vie/)

IMG_2261[1]

Dupa ce am pregatit umplutura o lasam sa se raceasca si ne ocupam de foile de varza. Le rupemde de marimea potrivita, punem umplutura cat mai aproape de bord si rasucim ca sa obtinem sarmalele – cineva le prefera ovale, eu le fac triunghiulare.

IMG_2284[1]

Tapetam fundul unui ceaun sau a unei cratite antiaderente cu foi de varza si aranjam sarmalele una cate una.
Diluam sucul de rosii cu apa, il saram si il turnam peste sarmale ca sa le acoperim doar. Punem cratita la foc mediu, iar cand incepe a clocoti facem focul mic si fierbem 1,5 (sau chiar 2) ore. Cu cat le fierbem mai mult, cu atat vor capata gustul ca din cuptorul bunicai. Daca in timpul fierberii se absoarbe lichidul din cratita – mai adaugam, de altfel riscam sa ardem totul.
Pofta buna!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

PLACINTA CU RICOTTA SI SPANAC

IMG_1948    IMG_1940

Aveam in frigider o punga su spanac proaspat si, desi as fi putut sa-l gatesc in mod simplu (fiert si asezonat cu sare, piper si ulei de masline), am decis pana la urma sa-mi bucur familiarii cu o placinta la cuptor.
Cateva cuvinte despre beneficiile spanacului:

  • spanacul este util in prevenirea bolilor cardiovasculare;
  • consumul de spanac este indicat celor cu colesterol mare (hipercolesterolemie), avand proprietati activatoare asupra metabolismului lipidic;
  • spanacul previne si trateaza anemia, avand o cantitate moderata de fier (sursa http://healthy.kudika.ro)
    Sa gatim placinta cu ricotta si spanac!

INGREDIENTE:
pentru aluat:
faina – 500 gr
drojdii praf – 7 gr (un pliculet)
ou – 1 buc.
pentru umplutura:
ricotta (sau branza de vaci) – 300 gr
spanac proaspat – 400 gr
ou – 1 buc.
sare, piper

MOD DE GATIRE:

Dizolvam drojdiile intr-un pahar cu putina apa calda si le lasam in loc cald pentru 10 minute. Cernem faina, punem o lingurita de sare, spargem un ou,  turnam drojdia dizolvata si mai adaugam apa calduta ca, framantand, sa obtinem un aluat destul de consistent, dar maleabil. Punem vasul cu aluat intr-un loc cald (eu, de obicei, incalzesc putin cuptorul, dupa care il opresc si dau inauntru ligheanul cu aluat, acoperit cu un prosop de bucatarie). Lasam aluatul sa creasca 30-50 minute.
Intre timp pregatim umplutura. Spanacul proaspat il spalam foarte bine si il punem la fiert intr-o cratita cu apa clocotinda putin sarata. Tinem la foc 5-10 minute, dupa care il scurgem foarte bine de apa si il lasam sa se racoreasca, apoi il tocam. Intr-un bol punem ricotta, spanacul, spargem un ou, saram si piparam. Amalgamam foarte bine.

IMG_1906    IMG_1920

Cand aluatul a crescut in volum il framantam usurel pe masa de lucru, apoi formam doua bile (una mai mare si alta putin mai mica) pe care le lasam sa se odihneasca 10 minute. Luam prima bila mai mare, o intindem cu sucitorul intr-o turta cu diametrul tavii in care vom face placinta plus 3-4 cm, adica sa ne ajunga si pentru borduri. Turnam umplutura, nivelam si acoperim cu a doua turta pe care am intins-o.  La dorinta putem sa lasam putin aluat pentru a decora fata placintei.

IMG_1914    IMG_1923

IMG_1926

Ungem cu lapte sau galbenus batut si dam la cuptorul preincalzit (180 grade) pentru 35-40 minute.
Mie mi-a iesit o frumusete de pacinta! Daca va implicati cu multa dragoste va va iesi si voua!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

CARNE DE CURCAN SAU PUI CU ARDEI GRAS

IMG_1855

Fie ca aveti piept de pui sau curcan – modul de a gati aceasta mancare este identic. Va propun reteta pentru ca este una foarte usor de executat si se gateste destul de repede. Nu trebuie sa va spun (stiti si singuri) ca atat carnea de pui, cat si cea de curcan, fac parte din categoria „carnurilor dietetice”, deci sanatoase.

INGREDIENTE:                                      TIMP ESTIMAT – 35 min

piept de pui sau curcan – 500 gr
ardei gras – 2-3 bucati
faina – 1-2 linguri
usturoi – 2 catei
ulei – 3-4 linguri
sare, piper

MOD DE GATIRE:

Spalam carnea si o uscam cu hartie de bucatarie, dupa care o taiem fasiute. La fel procedam si cu ardeii – ii spalam, ii curatam de seminte si ii taiem in acelasi mod. Luam doua tigai antiaderente, turnam cate putin ulei in fiecare, punem cate un catel de usturoi si calim aparte ardeii si carnea data prin faina.

IMG_1849    IMG_1851

Amestecam periodic, iar peste 10-15 minute unim cele doua ingrediente intr-o singura tigaie si continuam sa gatim la foc mic. Saram.

IMG_1852

Veti vedea ca se gateste foarte repede.

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

STRUDEL CU MERE

IMG_1893

Cunoscut cu numele german de strudel acest desert este de fapt de origine turceasca (unde se gateste si in zilele noastre, chemandu-se  pahlava). In sec. XVI, in urma unor batalii crancene, Turcia alipi la teritoriile sale o mare parte de Ungaria, apropiindu-se astfel de Europa si aducand inclusiv traditii culinare orientale. Strudelul nu se „opri” in Ungaria – se raspandi pe tot teritoriul european. Astazi strudelul vienez are o faima mondiala si este foarte solicitat. Sa vedem cum se gateste.

INGREDIENTE:                                        TIMP ESTIMAT – 45 min

aluat foietaj – 1 foaie dreptunghiulara (aprox. 250 gr)
mere – 500 gr
pesmet – 75 gr
unt – 75 gr
zahar – 40-50 gr
stafide – 25 gr
nuci – 25 gr
scortisoara

MOD E GATIRE:

Intr-o tigaie cu putin unt calim pesmetul si il lasam sa se racoreasca. Intre timp pregatim umplutura: curatam merele de coaja si seminte si le taiem felioare subtiri. Adaugam la ele zaharul, stafidele, nucile faramitate si scortisoara. Amestecam bine.

IMG_1868    IMG_1866

IMG_1870

Intindem foaia de aluat, o ungem cu unt topit si distribuim pesmetul, iar peste el  – umplutura de mere. Rulam si ciupim extremitatile. Tapetam tava de cuptor cu hartie de copt si aranjam atent strudelul. Facem cateva incizii pentru a vaforiza iesirea aburilor si ungem cu ou batut sau lapte.

IMG_1872    IMG_1874

IMG_1878    IMG_1881

Dam la cuptorul preincalzit (200 grade) pentru aproximativ 30 min.
Nu trebuie neaparat sa mergi in Austria pentru a gusta un strudel bun!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

CHEFAL CU DOVLECEI (ZUCCHINE)

IMG_1668

Chefalul este un peste de mare cu carne alba, bogat in fosfor, proteine, saruri minerale si vitamina B, nu lipseste nici Omega 3. Un alt avantaj al chefalului este pretul destul de accesibil. Cum sa alegem chefalul? Pestele trebuie sa aiba un aspect stralucitor, corpul destul de rigid, solzii bine aderenti, ochii limpezi si pupilele de culoare neagra (nu rosie).
Acum, ca am invatat cum sa alegem chefalul, sa incercam sa-l gatim la cuptor cu zucchine.

INGREDIENTE:

chefal
zucchine
rozmarin
sare

MOD DE GATIRE:

Curatam chefalul de intestine, branhii si solzi, il spalam sub apa curgatoare.
Spalam zucchinele si le taiem de-a lungul felii nu prea groase. Le aranjam compact pe o tigaie de cuptor, le saram, le presuram cu ace de rozmarin, iar deasupra aranjam chefalul.

IMG_1654    IMG_1658

Dam la cuptorul preincalzit (180-190 grade) pentru 40-45 minute.
Putem servi cu patrimi de lamaie, sucul carora il vom scurge peste chefal sau putem stropi cu sos de soia.
Simplu si gustos. Sa aveti pofta!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

CONOPIDA CU BACON

IMG_1836[1]

Conopida este o leguma unica, cu o concentratie mare de nutrienti. Este bogata in antioxidanti, vitamina C si fitonutrienti. Contine si calciu, care se gaseste in jurul buchetelor de conopida. De asemenea, are un continut mare de fosfor, mangan, vitamina K, acid folic si vitamina B6.
Contine si carbohidrati naturali, proteine, grasimi benefice si fibre alimentare. Conopida mai contine si acizi grasi omega 3, alicina si seleniu. Are insa un continut scazut de calorii, fiind astfel ideala pentru cei care vor sa slabeasca. (Citeste mai mult pe: http://sanatate.acasa.ro/dieta-nutritie-4/beneficiile-consumului-de-conopida-165550.html#ixzz2gfhREwwM)
Cei care vor doar sa slabeasca pot consuma conopida dupa ce a fost fiarta si stropita cu ulei de masline, ceilalti, care vor sa obtina o mancare nutritiva o pot gati cu bacon.
Iata reteta.

INGREDIENTE:

conopida – 1 buc. (aprox. 1 kg)
bacon – 100 gr
ceapa – 1 buc. medie
rosii cherry – 6-7 buc.
usturoi- 2 catei
cascaval dur ras (parmezan sau grana padano) – 2 linguri
ulei -3-4 linguri
sare, piper

MOD DE GATIRE:

Punem la fiert o cratita cu apa, iar intre timp pregatim conopida – o spalam si o dividem in buchetele. Cand apa da in clocot saram si punem la fiert conopida. Fierbem 15-20 minute.
In acest rastimp tocam ceapa si o calim in ulei 3-4 minute impreuna cu 2 catei de usturoi striviti, dupa care adaugam baconul taiat fasiute.

IMG_1816[1]    IMG_1820[1]

IMG_1821[1]    IMG_1823[1]

Dupa alte 5 minute adaugam rosiile cherry taiate in doua si buchetelele de conopida scurse de apa. Saram foarte putin, deoarece baconul este destul de sarat, piparam. Inabusim impreuna 3-5 minute, adaugam cascavalul ras, amestecam  pana se topeste cascavalul.

IMG_1825[1]    IMG_1826[1]

Pofta buna!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

COLTUNASI CU BRANZA

IMG_1724

Coltunasii cu branza sunt o mancare traditionala de a noastra. Nu se mananca foarte des, dar si cand se apuca gospodinele de facut coltunasi! – toti ai casei asteapta cu nerabdare ora mesei. Va sugerez sa implicati la lipitul lor toata familia – copiii vor fi cei mai bucurosi sa deie o mana de ajutor, in plus veti profita de moment ca sa fiti impreuna, sa discutati si sa transmiteti o picatura din traditiile noastre culinare tinerei generatii.
(Daca va plac coltunasii cu carne puteti vedea reteta aici: http://blogcusaresipiper.com/2013/03/20/coltunasi-cu-carne-pelmeni/)

INGREDIENTE (pentru 4 persoane):

faina – 400 gr
apa – aproximativ 180 ml
oua – 2 buc.
branza de vaci (eu am folosit ricotta) – 250 gr
unt – 20 gr
sare

MOD DE GATIRE:

Cernem faina, spargem in ea un ou, adaugam apa si framantam un aluat destul de vartos. Il dividem in doua si framantam fiecare bucata, dupa care aranjam cele 2 bile de aluat obtinute pe masa presurata cu faina. Acoperim cu un prosop de bucatarie si lasam sa se odihneasca 20-30 min. Dupa care intindem aluatul cu sucitorul si il taiem ma intai fasii, pe care le taiem apoi in patratele cu marimea de 6×6 cm (cu cat coltunasii vor fi mai mici cu atat vor arata mai dragut).
Amestecam branza cu un ou si o saram. Pe fiecare patratel de aluat punem cate o lingurita de branza, avand grija sa nu „murdarim” marginile, in caz contrar coltunasii se vor desface in timpul fierberii. Impreunam doua colturi opuse (obtinand astfel un triunghi) si presam binisor laturile. Dupa aceasta, la dorinta unim intre ele doua colturi vecine (vezi imaginea).

IMG_1718    IMG_1711

IMG_1715

Cat timp lipim coltunasii punem la fiert o cratita larga cu apa. Cand da in clocot saram, dam drumul coltunasilor unul cate unul si amestecam usurel cu o lingura de lemn. Fierbem la foc mediu 3-4 minute.

IMG_1723

Strecuram coltunasii si ii transferam intr-un bol. Ii dregem cu unt si ii servim cu smantana.
Pofta mare!

Daca va place aceasta reteta sau altele de pe blog dati like la pagina mea de Facebook www.facebook.com/BlogCuSareSiPiper

floricacuisine

Welcome to my cuisine! Let's cook!

Evelina's Food

Rețete gustoase și sănătoase!

OSPĂȚ VEGAN

Bucate vegan pe gustul tău, un adevarat ospăț

EMY'S KITCHEN

BUCATARIA EMILIEI

Gustosel

Descoperă bucuria de a găti acasă!

blog cu sare si piper

Un blog pentru toti cei pasionati de bucatarie, retete rapide, bucate gustoase si sanatoase

WordPress.com News

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.